Jornades de recerca en Dret amb Perspectiva de Gènere

Lamentem comunicar-vos que, com a conseqüència de la situació per tots coneguda, ens hem vist obligats a posposar la Jornada de la recerca en dret amb perspectiva de gènere que teníem programada  per aquest proper dijous dia 17.

El proper 17 d’octubre de 2019, a partir de les 9.45h del matí, se celebraran les Jornades de recerca amb perspectiva de gènere amb la participació del CER “Dones i Drets” i l’Observatori per la Igualtat de la UAB.

Fa més tres anys que l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar l’Agenda 2030. En la seva resolució, els Estats es proposen entre els 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) un d’interrelacionat amb el conjunt, l’ODS 5: «promoure la igualtat entre els gèneres i l’apoderament de les dones i les nenes».

Un dels objectius del IV Pla Igualtat de la UAB és aconseguir introduir la recerca amb perspectiva de gènere a tots els estudis. Aquesta nova proposta adreçada a totes les unitats de la Facultat de Dret es justifica per l’èxit de l’anterior convocatòria sobre la docència en dret amb perspectiva de gènere i de la publicació que recollia les ponències de les persones participants.

Per altra banda, el document que l’AQU Catalunya ha posat a disposició de les universitats, el Marc general per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària, estableix les pautes i les recomanacions perquè el plantejament dels títols i la manera en que s’imparteixin tinguin en compte tant les necessitats i els interessos de les dones com els dels homes. L’objectiu és que totes les titulacions que passin per un procés d’avaluació de l’AQU eliminin les barreres que sostenen la desigualtat de gènere.

Desprès de l’ èxit de la Jornada sobre la docència en dret amb perspectiva de gènere l’ any 2017, aquesta nova activitat està també adreçada a tota la comunitat universitària.

Inscripcións

Més informació
LA RECERCA EN DRET AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE Entre el ODS 5 i el IV Pla d’Igualtat de la UAB