la Inauguració de curs 2017-2018

El passat dia 20 de setembre al Deganat de la Facultat de Dret, abans de la inauguració oficial del curs 2017-2018,  va tenir lloc la signatura d’un conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona, representada per la Rectora, Dra. Margarita Arboix i la Presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Sra. Victoria Ortega. L’ objecte d’aquest conveni és establir el marc de col·laboració entre ambdues institucions en els aspectes acadèmics, professionals i de recerca.

A continuació és van signar per part de la degana de la Facultat de Dret, Dra. Esther Zapater i de la Presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Sra. Victoria Ortega,  les bases per premiar per part del Consejo General de la Abogacía Española els millors Treballs de Fi de Grau  dels estudis de Dret en dret públic, en dret privat i en ciències històrico-jurídiques. Aquest premi fomentarà l’ interès per la investigació en totes les disciplines jurídiques i les seves repercussions socials.

La Sra. Victoria Ortega va dictar la lliçó inaugural del curs 2017-2018 sobre ”El techo de cristal en la abogacía” on va desenvolupar tant les dificultats històriques de l’ accés de les dones a la vida universitària com els obstacles actuals que dificulten la carrera professional femenina.  Va comentar situacions reals (Hillary Clinton vs. Donald Trump, malalties femenines, presència femenina al Tribunal Suprem) i a la diferent terminologia emprada: sostre de vidre, precipici de vidre, terra enganxós…La conferència va ser seguida amb molt interès pel professorat i per els alumnes.